Toewijding en consistentie is een principe van Robert Cialdini. Kort uitgelegd verlangen mensen naar consisentie in het leven.
Ik begin de ochtend altijd met een bak koffie, start mn laptopje rond 8 uur / half 9 en lunch meestal rond 12:00 uur. etc. Ook hebben we die gewoontes online:
Denk maar eens aan een facebookpagina die je liked, of een pagina die je altijd bezoekt. Ik had dat een tijdje met dagaanbieding.nl, maar nadat mijn rekening dat niet meer zo leuk vond heb ik die laten varen :-D
Consistentie zit hem ook in je eigen werkzaamheden. Als sourcer weet je dat als je meer goede berichten verstuurd, je meer tractie krijgt. Als je iedere maand 200 berichten wil versturen naar kandidaten, schrikt dit de gemiddelde recruiter af. Als je iedere dag 9 berichtjes verstuurd naar kandidaten
(wat je ongeveer in 1,5-2 uur kost en wat omgerekend 200 berichten per maand is) dan zit daar consistentie in en een ritme. Je zult versteld staan van de resultaten.
Ook heeft men de behoefte om dingen af te maken.
Wanneer er in jouw mobiele telefoon een 1tje staat bij een app, dan heb ook jij de behoefte om dat 1tje weg te krijgen. Wanneer je te veel dingen moet wegwerken, zul je afhaken.
Hoe vaak is het al bij jou voorgekomen dat je online een bestelling cancelled, vanwege de vele velden die je moet invullen? Snijd dus die grote olifant in kleine plakjes!
Oké allemaal leuk, maar wat moet een recruiter / sourcer hiermee?
Ik zie het nog te vaak gebeuren, ellenlange verhalen naar kandidaten in de vorm van een inmail. Niemand gaat dit lezen. Gooi dus niet gelijk die grote olifant naar een kandidaat, maar stuur een plakje! De kans dat mensen daarop reageren is een stuk groter. Dus kijk eens kritisch naar jouw eigen berichtje die je naar kandidaten stuurt
Leest lekker weg niet?
Consistentie
Zelf ben ik niet zo goed in content consistent delen. Duur drukte, geen zin, andere prio's etc, schiet het er vaak bij in. Toch helpt consistent delen van content enorm. Als je wekelijks een blog schrijft en mensen vinden het leuk, dan blijft men de blog iedere keer weer lezen! Tools zoals Buffer.com kunnen je helpen met de planning voor contentdeling! Doe hier je voordeel mee! (Ja Djai, jij ook)
Consistentie zit hem ook in je eigen werkzaamheden. Als sourcer weet je dat als je meer goede berichten verstuurd, je meer tractie krijgt. Als je iedere maand 200 berichten wil versturen naar kandidaten, schrikt dit de gemiddelde recruiter af. Als je iedere dag 9 berichtjes verstuurd naar kandidaten(wat je ongeveer in 1,5-2 uur kost en wat omgerekend 200 berichten per maand is) dan zit daar consistentie in en een ritme. Je zult versteld staan van de resultaten.
Doe er je voordeel mee en tot de volgende update! (hoop dat ik consistent kan blijven posten :-D )
Groetjes
Djai
Comments